Cieľom modulu Knowledge Management je poskytnúť študentom ucelené znalosti a praktické zručnosti nevyhnutné pre efektívne riadenie znalostí v organizácii. Modul sa zameriava na kľúčové princípy, stratégie a nástroje, ktoré umožňujú organizáciám vytvárať, zdieľať, uchovávať a využívať znalosti na dosiahnutie strategických cieľov, zvyšovanie konkurencieschopnosti a zlepšovanie výkonnosti. Študenti sa naučia identifikovať a spravovať kľúčové znalosti, implementovať procesy pre ich zdieľanie a využitie, a vytvárať prostredie podporujúce inovácie a učenie.
Základné témy:
- Porozumenie konceptu Knowledge Managementu
- Identifikácia kľúčových znalostí
- Stratégia a procesy Knowledge Managementu
- Nástroje pre Knowledge Management
- Podpora zdieľania a využívania znalostí
Anotácia modulu:
Modul Knowledge Management je zameraný na efektívne riadenie znalostí ako kľúčového aktíva moderných organizácií. V dynamickom a konkurenčnom prostredí, kde informácie a znalosti hrajú zásadnú úlohu pri rozhodovaní, inováciách a dosahovaní strategických cieľov, je schopnosť spravovať a využívať znalosti nevyhnutné pre dlhodobý úspech.
Úvodná časť modulu sa zameriava na pochopenie základného konceptu Knowledge Managementu (KM). Študenti sa naučia rozlišovať medzi dátami, informáciami a znalosťami a pochopia, aké prínosy môže efektívne riadenie znalostí priniesť organizácii, vrátane zvýšenia produktivity, zlepšenia inovácií, podpory spolupráce a optimalizácie rozhodovacích procesov. Dôraz je kladený na prepojenie znalostí so strategickými cieľmi a hodnotami organizácie.
Dôležitou súčasťou modulu je identifikácia kľúčových znalostí. Študenti sa dozvedia, ako rozpoznať tacitné (implicitné) a explicitné znalosti, mapovať ich tok v rámci organizácie a analyzovať ich hodnotu pre firemné procesy. Modul kladie dôraz na schopnosť identifikovať znalosti, ktoré majú najväčší vplyv na výkon organizácie, a zamerať sa na ich efektívnu správu.
Ďalšia časť modulu sa zaoberá stratégiami a procesmi Knowledge Managementu. Študenti sa zoznámia s metódami vytvárania, získavania, uchovávania a zdieľania znalostí, ktoré podporujú efektívne fungovanie organizácie.
Technológie hrajú v riadení znalostí zásadnú úlohu, a preto modul zahŕňa prehľad moderných nástrojov a platforiem, ktoré umožňujú správu znalostí. Študenti sa zoznámia s databázovými systémami, intranetovými portálmi, systémami pre riadenie dokumentov a ďalšími technológiami, ktoré podporujú zdieľanie a uchovávanie znalostí.
Kultúra organizácie je zásadný pre úspešné riadenie znalostí. Modul sa zameriava na spôsoby, ako budovať prostredie podporujúce zdieľanie znalostí, spoluprácu a učenie.
Súčasťou modulu je aj hodnotenie efektivity Knowledge Management procesov. Študentom bude vysvetlené, ako využívať kľúčové ukazovatele výkonnosti (KPI) a ďalšie metriky na meranie prínosu Knowledge Managementu. Pochopia význam pravidelného preskúmania procesov a optimalizácie stratégie riadenia znalostí.
Modul sa tiež venuje udržateľnému rozvoju Knowledge Managementu. Študenti pochopia, ako Knowledge Management prispieva k inováciám, organizačnému učeniu a dlhodobej udržateľnosti organizácie.
Prínosy modulu:
Po absolvovaní modulu budú študenti schopní:
- Identifikovať, spravovať a využívať znalosti organizácie na dosiahnutie strategických cieľov.
- Vytvárať a implementovať efektívne stratégie a procesy Knowledge Managementu.
- Využívať moderné technológie a nástroje na podporu správy znalostí.
- Budovať organizačnú kultúru podporujúcu zdieľanie a učenie.
- Merať efektivitu Knowledge Managementu a optimalizovať jeho prínosy pre organizáciu.