Powered by Smartsupp

Študijné moduly

MARKETINGOVÝ VÝSKUM

Cieľom modulu Marketingový výskum je poskytnúť študentom komplexný prehľad o metódach, nástrojoch a procesoch marketingového výskumu, ktorý je nevyhnutným základom pre efektívne rozhodovanie v oblasti marketingu a riadenia podnikania. Modul sa zameriava na rozvoj praktických zručností a analytických schopností, ktoré umožnia študentom navrhnúť, realizovať a vyhodnotiť marketingové výskumy, ktorých výsledky pomôžu zlepšiť pochopenie trhu, zákazníkov a konkurenčného prostredia.

Základné témy:

  1. Porozumenie základom marketingového výskumu
  2. Typy a metódy marketingového výskumu
  3. Plánovanie a realizácia výskumu
  4. Analýza a interpretácia dát
  5. Nástroje pre marketingový výskum a aplikácie výsledkov

Anotácia modulu:

Modul Marketingový výskum poskytuje komplexný prehľad o metódach, nástrojoch a procesoch, ktoré slúžia na pochopenie trhu, zákazníkov a konkurenčného prostredia. Úspešné riadenie marketingu a strategické rozhodovanie vyžadujú kvalitné a relevantné dáta, ktoré umožňujú identifikovať príležitosti, riešiť problémy a optimalizovať marketingové aktivity. Tento modul spája teoretické základy marketingového výskumu s praktickými zručnosťami, ktoré študenti môžu okamžite aplikovať vo svojej práci.

Úvod modulu sa zameriava na základné princípy marketingového výskumu a jeho kľúčovú úlohu v marketingovom riadení. Študenti sa naučia formulovať výskumné otázky a ciele, ktoré zodpovedajú špecifickým potrebám organizácie, a pochopia, ako výskum prispieva k lepšiemu pochopeniu zákazníkov a trhu Dôraz je kladený na strategický význam marketingového výskumu v procese rozhodovania.

Kľúčovou časťou modulu je zoznámenie s rôznymi typmi a metódami výskumu. Študenti sa dozvedia, ako využívať kvantitatívne metódy, ako sú dotazníky a prieskumy, ako aj kvalitatívne prístupy, napríklad rozhovory a focus groups. Modul zdôrazňuje význam etických pravidiel a ochrany osobných údajov pri realizácii výskumov.

Analýza a interpretácia dát tvorí ďalší dôležitý prvok modulu. Študenti sa dozvedia, ako používať základné štatistické metódy, analyzovať výsledky a odhaľovať kľúčové trendy a vzorce v dátach. Modul zoznámi študentov s modernými nástrojmi, ako sú Google Analytics, Excel, Tableau alebo SPSS, ktoré uľahčujú spracovanie a vizualizáciu dát. Dôraz je kladený na schopnosť prenášať výsledky výskumu do konkrétnych marketingových stratégií.

Modul sa tiež zameriava na aplikáciu výstupov výskumu. Študenti pochopia, ako výsledky výskumu ovplyvňujú segmentáciu trhu, cenotvorbu, komunikačné stratégie alebo vývoj nových produktov. Dôležitou súčasťou je využitie dát na tvorbu zákazníckych perzón, hodnotenie značky a optimalizáciu zákazníckej skúsenosti. Modul zároveň ukazuje, ako možno výskum využiť na zlepšenie konkurenčnej pozície organizácie.

Súčasťou modulu je téma inovácií a trendov v marketingovom výskume. Študenti sa zoznámia s modernými prístupmi, ako je analýza sociálnych médií, sentiment analýza alebo využitie big data. Modul zdôrazňuje dôležitosť rýchlych a agilných výskumov v dynamickom prostredí trhu a ukazuje, ako možno technológie, ako je umelá inteligencia alebo neuroveda, využiť na hlbšie pochopenie zákazníkov.

Prínosy modulu:

Po absolvovaní modulu budú študenti schopní:

  • Navrhnúť, realizovať a vyhodnotiť marketingové výskumy zodpovedajúce potrebám organizácie.
  • Používať rôzne metódy a nástroje na zber a analýzu dát.
  • Prenášať výsledky výskumu do konkrétnych marketingových stratégií a rozhodnutí.
  • Merať efektivitu výskumu a optimalizovať jeho prínosy pre organizáciu.
  • Reagovať na aktuálne trendy a inovácie v oblasti marketingového výskumu.

Späť na všetky moduly
Zaujal vás modul MARKETINGOVÝ VÝSKUM?

Zaraďte si ho do svojho individuálneho študijného plánu.

Prihláška

Čo vás zaujíma?

Opýtajte sa.
Sme tu pre vás.

CBS referentka Hana Cermanova | MARKETINGOVÝ VÝSKUM

Bc. Hana Cermanová, BBA

Študijná referentka